Medzi prvými značkami, ktoré ponúkli dynamicky blikajúce (chodiace) smerovky, bolo nemecké Audi. Mazda, samozrejme, nezostala pozadu, ale išla na to opäť originálnym spôsobom. LED smerovky s funkciou DTS (Dimming Turn Signals), ktorá má poľudštiť automobilový zážitok, sa tak nepodobajú na nič od konkurencie, pretože blikajúce svetlá Mazdy majú rovnakú frekvenciu ako tlkot ľudského srdca.
Interný časopis Mazdy sa snažil zistiť prečo, a tak urobil rozhovor s človekom, ktorý stojí za touto inováciou. Jeho meno je Atsushi Yoshida, ktorý v automobilke zastáva pozíciu dizajnéra a vedúceho vývoja svetiel, a vysvetľuje, prečo sa Mazda vydala vlastnou cestou: “Chcel som do smerových svetiel vniesť pocit života alebo pocit s výrazom “auto ako umenie”. Nezabudol tiež spomenúť, že LED diódy sú zvyčajne chladné a klinické.
Yoshida tiež uviedol: “Chcel som tiež stelesniť spojenie Jinba Ittai – intuitívne spojenie medzi vozidlom a vodičom -, aby aj akt otáčania volantom bol zážitkom zameraným na človeka. Samozrejme, pri vynájdení smerovky sme mysleli aj na pocit pokoja a bezpečnosti chodcov, ktorí vidia, že sa k nim približujú vozidlá Mazda so zapnutými smerovkami.”
A ako presne sa vymýšľa takáto inovácia? Yoshida to videl tak, že zámer vodiča vychádza z jeho srdca. On a jeho tím potom použili elektrokardiogram na analýzu ľudského srdcového tepu. Inými slovami, Yoshida sledoval, ako sa vlny srdcového tepu vlnia, zastavujú a zmenšujú, čo má za následok blikanie, ktoré sprostredkúva teplo, ktoré inak v LED svetlách chýba.
Ako to už býva, vždy sa vyskytne problém. V tomto prípade bola modernizácia pôvodne plánovaná pre Mazdu 3, ale vyskytol sa problém s nekonzistentným stmievaním. Mazda preto musela v spolupráci so svojím dodávateľom upraviť časovanie v 0,01-sekundových krokoch, aby našla optimálne nastavenie. Až potom prišla na rad inštalácia pre Mazdu CX-30.
Technológia DTS sa môže zdať jednoduchá a možno aj nezvyčajná, ale Mazda sa ňou snaží ľuďom ukázať, že má osobitý prístup. Yoshida ju nazýva “vdýchnutie života do automobilov” a tento “závan života” môžete zažiť pri každom dotyku rôznych prvkov dobre navrhnutého vozidla. Nakoniec Yoshida dodal, že dizajn automobilov chce posunúť na vyššiu úroveň aj vďaka osvetleniu. Zatiaľ čo autonómia a elektromobilita naberajú na sile nielen u konkurencie, Yoshida chce, aby dokonalosť dizajnu automobilov pokračovala bez kompromisov.
Autor článku: https://mazdanews.cz